Απρίλιος 2015: Γκιάκ του Δημοσθένη Παπαμάρκου

Απρίλιος 2015: Γκιάκ του Δημοσθένη Παπαμάρκου
Η πρόσφατη ψηφοφορία για το βιβλίο που θα διαβάσουμε τον Απρίλιο έβγαλε νικητή με μια μόλις ψήφο το βιβλίο διηγημάτων του Δημοσθένη Παπαμάρκου, Γκιάκ.

[Τι διαβάσαμε τον προηγούμενο μήνα; Το Μις Πέρεγκριν – Στέγη για Ασυνήθιστα Παιδιά του Ransom Riggs. Διαβάστε πως μας φάνηκε στα σχόλια του ποστ για τον Μάρτιο.]

Πράγματα που πρέπει να ξέρετε για το βιβλίο του Απριλίου:
– Στον 7ο του μήνα, το So Much Reading Club διαβάζει για πρώτη φορά έλληνα συγγραφέα. Είναι ταυτόχρονα και το πιο μικρό σε μέγεθος βιβλίο μας μέχρι στιγμής.
– Αυτό είναι το 4ο βιβλίο του Δημοσθένη Παπαμάρκου. Έχει εκδόσει ακόμη 2 μυθιστορήματα και 1 συλλογή διηγημάτων, το πρώτο από αυτά σε ηλικία 15 ετών.
– Το Γκιάκ είναι το 1 από τα 2 πρώτα βιβλία που εκδίδουν οι ολοκαίνουριες εκδόσεις Αντίποδες. Η τιμή του στα περισσότερα βιβλιοπωλεία είναι €8.28.
– Θα το βρείτε στο Goodreads όπου έχει μέση βαθμολογία 4,56/5 και στη biblionet.

Στα σχόλια αυτού του ποστ συζητάμε μέχρι το τέλος του μήνα το βιβλίο. Όποιος τελειώνει και θέλει να μοιραστεί τις σκέψεις του, με σπόιλερς και απ’ όλα, τον περιμένουμε. Μέχρι τότε, καλή, σας και μας, ανάγνωση!

5 thoughts on “Απρίλιος 2015: Γκιάκ του Δημοσθένη Παπαμάρκου

  1. Πολύ πολύ ωραίο βιβλίο! Ο τρόπος που γράφει σε κάνει να θες να το διαβάσεις μονορούφι. Σαν να κάθεσαι στο καφενείο και να ακούς με τις ώρες ιστορίες ζωής από παππούδια. Το μόνο μου παράπονο είναι πως ήθελα και άλλες ιστορίες!

    4.5/5 από μένα και ελπίζω να συνεχίσει έτσι ο συγγραφέας!

    Μου αρέσει!

  2. Ωραίο το Γκιακ, ήταν μία αλλαγή από αυτά που διαβάζω συνήθως & μου άρεσε η γλώσσα γραφής. Όλες οι ιστορίες είχαν αρκετό ενδιαφέρον, μόνο το «ποίημα» με κούρασε κάπως. Καλή επιλογή 🙂

    Μου αρέσει!

  3. Ωραίο βιβλίο καιρό είχα να διαβάσω καλά διηγήματα. Το φοβήθηκα λόγω της
    γλώσσας αλλά τελικά και μου άρεσε και του πήγαινε. Μερικές ιστορίες ήταν
    πολύ δυνατές. Το ποίημα θα έπρεπε να το εκδόσει μόνο του μη πω να το
    δώσει να γίνει graphic novel. 3,5/5 και 3/5 στο goodreads είμαι τόσς
    άλλου βιβλίου που διάβασα με παρόμοια θεματολογία που το θεωρώ κορυφή το
    Συναξάρι Αντρέα Κορδοπάτη: Βαλκανικοί – 22 του Θανάση Βαλτινού.

    Μου αρέσει!

  4. ελάχιστα πράγματα έχω να πω για το Γκιάκ:
    – οι κοινές γραμμές των διηγημάτων έδωσαν μεγαλύτερες βάσεις στη συλλογή, άξια βρέθηκαν μαζί στο ίδιο βιβλίο, λειτούργησαν πολύ καλά σα σφιχτός συνδετικός κρίκος των ιστοριών
    – η γλώσσα μου άρεσε, όπως και κάθε φορά που συναντάω βιβλίο με γλωσσικό ιδίωμα. μάλιστα ανακάλυψα πως υπάρχουν αρκετά κοινά στοιχεία με τον τρόπο ομιλίας των χωριών της ορεινής Χαλκιδικής
    – δεν υπάρχει διήγημα που να υπολείπεται των άλλων αλλά δεν είμαι σίγουρος πως αισθάνομαι για το ποίημα. μου άρεσε η ροή της γλώσσας αλλά με παραξένεψε η χρήση του ανάμεσα στα υπόλοιπα κομμάτια. ίσως μπορούσε να σταθεί και εκτός του Γκιάκ, μόνο του, αν και φυσικά και καταλαβαίνω το γιατί προστέθηκε εδώ
    – η μόνη μου ένσταση στη δομή των διηγημάτων ήταν ο επαναλαμβανόμενος τρόπος με τον οποίο ξεκινούσαν και ολοκληρώνονταν, αυτή της εσωτερικής αφήγησης σε κάποιον τρίτο και της, συνήθως, μικρής ανατροπής στο τέλος, όταν αποκαλυπτόταν γιατί αφηγείται ο καθένας την ιστορία του
    – χαίρομαι πάρα πολύ να βλέπω μικρά βιβλία από μικρούς εκδοτικούς να γίνονται λιγάκι viral, να ανατυπώνονται δηλαδή γρήγορα, ο κόσμος να τα ψάχνει, να τα διαβάζει και να τα μεταδίδει από στόμα σε στόμα

    3.5*/5 που γίνονται 4*/5 στο Goodreads

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

