The Frame Library: Μαντάμ Μποβαρί της Sophie Barthes

The Frame Library: «Μαντάμ Μποβαρί» της Sophie Barthes

Για πες: Η ταινία ξεκινά με την Μαντάμ Μποβαρί κοντά στο τέλος της διαδρομής της, με ένα μπουκάλι δηλητήριο κρατημένο σφιχτά μέσα στην γροθιά της. Ποια είναι αυτή η γυναίκα και πώς κατέληξε από «μορφωμένη, καλοαναθρεμμένη και σύμφωνη – πάντα – με τα χρηστά ήθη της εποχής» σε μια ύπαρξη τραγική, εγκλωβισμένη σε μια ηθικά απαρχαιωμένη κοινωνία και με τον κλοιό γύρω της να κλείνει, τα χρέη της να συσσωρεύονται και την συμπεριφορά της να γίνεται όλο και πιο ανεξέλεγκτη;

The Frame Library: «Μαντάμ Μποβαρί» της Sophie Barthes

Γιατί με νοιάζει; Αν και η αρχετυπική ιστορία του ομώνυμου βιβλίου του Φλωμπέρ έχει μεταφερθεί πολλές φορές στον κινηματογράφο και την τηλεόραση (με πιο γνωστές την ταινία του Vincente Minnelli το 1949 και την εκδοχή του 1991 από τον Claude Chabrol με την Isabelle Huppert στον ομώνυμο ρόλο), η Μποβαρί της Sophie Barthes μπορεί να καυχηθεί ότι είναι η πρώτη ανάγνωση της ιστορίας από γυναίκα σκηνοθέτη. Αυτή η νέα οπτική περιλαμβάνει την προσπάθεια να αποφευχθούν οι εσωτερικοί μονόλογοι και να δοθεί αντ’ αυτού έμφαση στις εκφράσεις των ηθοποιών, τις σιωπές τους και τις κατάλληλες οπτικές γωνίες, ώστε να μεταφερθεί το κλειστοφοβικό ή/και καταπιεστικό κλίμα, την επιλογή να μην καταφύγει η ταινία σε κλισέ μελοδραματικές απεικονίσεις προς πείσμα των αφηγηματικών ροπών, μια μάλλον ψύχραιμη προσέγγιση στο δράμα της κεντρικής ηρωίδος και μια φαινομενικά απόμακρη ερμηνεία από την Mia Wasikowska, η οποία συνεχίζει την κλασική της διαδρομή στην μεγάλη οθόνη λίγα χρόνια μετά την δική της θεώρηση στον ρόλο μιας ακόμη εμβληματικής λογοτεχνικής ηρωίδας, της «Jane Eyre».

Έχουμε οπτικό υλικό; Εγώ πάντως δε θα εμπιστευόμουν – πόσω μάλλον ερωτευόμουν – κάποιον που θα έμοιαζε με τον σατανικό γιο της Tilda Swinton στο «We need to talk about Kevin». Ναι, Ezra Miller, εσένα κοιτάω.

Πού μπορώ να το δω; Η ταινία ξεκίνησε να προβάλλεται στους ελληνικούς κινηματογράφους από την Πέμπτη 4 Ιουνίου, σε διανομή της εταιρίας ODEON. Μάλιστα, η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα εμπορικής προβολής της ταινίας παγκόσμια, με την αμερικάνικη αγορά να ακολουθεί σε μία εβδομάδα.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s